Ga naar hoofdinhoud

In het lange pinksterweekend hoef je je zeker niet vervelen!

Pinksteren geen tijd om je te vervelen

Van 4 tot en met 6 juni kun je weer genieten van het extra lange Pinksterweekend. We geven je graag een aantal leuke tips. Op 1e Pinksterdag (zondag 5 juni) zijn de winkels gesloten en op 2e Pinksterdag (maandag 6 juni) zijn de winkels geopend tussen 12 en 17 uur.

Cultuur op
de hoek

Pak een kwast en schilder mee! Het nieuwe evenement Cultuur op de hoek biedt een podium aan de vele kunst- en cultuurverenigingen die onze stad rijk is. “Op initiatief van de Gemeente Dordrecht is dit evenement in het leven geroepen om amateur kunstverenigingen meer zichtbaarheid te geven in de stad”, vertelt Peggy Merison van het organiserende ToBe Projectbureau. De deelnemende verenigingen openen die dag hun deuren voor geïnteresseerden en in de binnenstad is er de hele dag door muziek. Amateurfotografen exposeren hun werk in de Stadsbibliotheek en bezoekers kunnen zelf aan de slag als ze dat willen. “Schildervereniging Studio ’76 laat alle voorbijgangers een kwast pakken om zo met elkaar een prachtig schilderij te maken. Het belooft een erg leuke dag te worden met een vol programma.”

Voor meer informatie, zie Festival Cultuur op de Hoek – In Dordrecht

Optredens op het Scheffersplein, de Visbrug en het Vrieseplein

Bekende en minder bekende namen staan tussen 11.00-17.00 uur op de drie podia in de binnenstad. Geniet op één van de terrassen op het Scheffersplein van: Concertband Prins Willem van Oranje, Dph Phil Spass, JD’s Bigband en De Donuts. Op de Visbrug staan Drechtstad Muziekvereniging,  Route Sixteen, Jong Jubal Drum & Bugle Corps, Werelddansvereniging Machar en Spotlight Orchestra geprogrammeerd. De Drumfanfare KNA, Jong Jubal Drum & Bugle Corps, Werelddansdansvereniging Machar en Jubal Drum & Bugle Corps zijn te horen en te zien op het Vrieseplein. De dansers van Machar nodigen iedereen uit om mee te doen, dus trek makkelijke schoenen aan!

Donwload hier het programmaboekje, 22164-programmaboekje-Cultuur-op-de-Hoek-A5_v4.pdf (indordrecht.nl)

Heeft u iets anders voor ogen, zie dan de Uitagenda In Dordrecht, Uitagenda Dordrecht – een overzicht van alle festivals en activiteiten (indordrecht.nl)