Ga naar hoofdinhoud

Corona update 4

Hoera, u kunt weer met uw schip verblijven in de Dordtse Wijnhaven! Onze jachthaven is geopend voor passanten, die beschikken over een boot met eigen sanitaire voorzieningen.

Op 11 mei heeft de veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid een nieuwe noodverordening bekend gemaakt met de voorschriften ter voorkoming van verdere verspreiding van het coronavirus/COVID-19. Dankzij deze nieuwe voorschriften is overnachten op een boot weer toegestaan. De sanitaire voorzieningen bij jachthavens dienen echter gesloten te blijven; zo ook bij ons.

Daarnaast heeft WSV Wijnhaven regels opgesteld, die erop neer komen dat het verboden is om een samenkomst te houden op een schip (dat geldt niet voor familieleden wonend op hetzelfde adres). Bezoekers van de haven (leden en passanten) vragen wij om 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Wilt u elkaar passeren op de steiger, wijk dan uit naar één van de vingersteigers tussen de boten om elkaar de ruimte te geven. Passanten vragen we contactloos te betalen bij onze havenmeester. We hopen zo dat we met elkaar weer meer kunnen genieten van de watersport.